maandag 24 januari 2022

Retiform techniek

Hoi,

Deze serie kaarten maakte ik al anderhalf jaar geleden en stond nog altijd klaar in mijn mapje om te laten zien. De techniek heet retiform techniek , ik had het opgezocht en het betekend de vorm van een net maken. Ik gebruikte verschillende kleuren en verschillende stempelsetjes. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De eerste twee in blauwtinten, eentje met een maritiem thema en de andere "de polder". De derde is echt een mannenkaart in grijs en een auto thema. De laatste is een vrouwenkaart met bloemetjes.


 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Het was leuk om eens te doen maar ik heb niet zo iets van die ga ik regelmatig maken. Hebben jullie een favoriete techniek om te doen als je snel een kaart nodig hebt? Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Ikzelf maak graag een serie kaarten (bijv als hierboven) als ik een aantal verjaardagen vlak na elkaar heb. 


Lieve groetjes Angélique


21 opmerkingen:

  1. Wat een mooie serie heb je met deze techniek gemaakt Angelique.
    Soms heb je dat he....je wilt graag iets uitproberen en als het klaar is denk je het is niet voor herhaling vatbaar.
    Ik maak regelmatig CAS kaartjes....zo leuk om te doen....maar er moet natuurlijk wel inspiratie zijn op dat moment.
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuke serie stempelkaarten, Angelique!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kaarten en die techniek is heel leuk, maar zou ook niks voor mij zijn!
    Als ik snel een kaart nodig heb, pak ik het liefst mijn distress inkt en eventueel een stencil. Wat bloemetjes en een tekst erbij en klaar!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik vind dit erg mooi maar ik heb nu niet zoiets als "dat ga ik ook uitproberen" dat komt in dat ik altijd te veel wil. Maar....misschien ga ik toch stiekum even googelen op retiform techniek 😂😂
    Fijne dag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi deze techniek ? Ik heb geen speciale technieken die de voorkeur hebben… gebruik iedere keer wat anders. Voor verjaardagen maak ik soms ook series. Dat kan handig zijn. Vooral als je niet veel tijd hebt.. bedenken kost vaak veel tijd. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel leuke serie heb je gemaakt, nog niet eerder gezien! Ik heb ook geen speciale voorkeur of techniek. Ik maak geen series achter elkaar, maar wil soms nog wel eens terugvallen op een kaart, die ik al eerder gemaakt heb.
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gave kaarten!!
    Liefs Annemarie en Merit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kaarten, Angelique
    Ik herken deze techniek wel heb het ook weleens gedaan heeft niet echt mijn voorkeur...
    Ik heb ook niet echt een voorkeur voor een bepaalde techniek, gewoon hoe mijn stemming is, wel mag ik graag experimenteren met mallen en meer eruit halen als op het eerste gezicht kan...
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaarten.
    Ik heb even gegoochel naar de techniek.
    Ziet er heel mooi uit.
    Groetjes Elle-jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaaf gemaakt! Leuk dat je ze nu laat zien.
    Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ah ja de retiform techniek ik ken het, maar vind het zelf nog niet zo gemakkelijk om te maken.
    Je moet er echt wel de gepaste stempels voor hebben.
    De eerste vind ik de mooiste.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke serie. Ik kende die techniek nog niet maar het geeft wel een leuk effect.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaarten, het lijkt me wel een hele klus om te maken!
    Groetjes Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gave kaarten. Ik ken deze techniek niet, maar jij hebt er hele mooie kaarten mee gemaakt.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een leuke serie Angélique, het lijkt wel of het allemaal tegeltjes zijn. Ik kan eigenlijk niet snel knutselen, gelukkig heb ik altijd wel een voorraadje met allerlei kaarten. Alle technieken vind ik wel leuk en ik ben ook altijd ervoor in om iets nieuws te proberen hihi.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nog nooit van gehoord deze techniek. Wel leuk effect met die vlakverdeling.
    Mooi gemaakt Angelique.
    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke techniek! Kaarten zijn prachtig!
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk! Mooie serie. Ik heb deze techniek ook eens gedaan en ik vind hem heel leuk, wel bewerkelijk. Maar het resultaat is altijd gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt 4 mooie kaarten gemaakt met deze techniek. Altijd leuk om wat nieuws te proberen. Ik heb deze techniek ook eens uitgeprobeerd. Het is tot nu toe bij die ene keer gebleven. Maar nu ik jouw kaarten zo zie ga ik er misschien toch weer eens mee bezig.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wel een leuke techniek, tof om kleine stempeltjes op te gebruiken.
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten, is altijd zo fijn om te lezen. Nog een fijne dag.
groetjes Angelique